NÃ¥ blir det mange HalloVennarrangementer rundt omkring i landet..
Endelig er Covid19 såpasss under kontroll at det er forsvarlig å arrangere HalloVenn-Party igjen.
Det er mange som arrangerer. Sjekk Facebook om det arrangeres der du bor. .:
NÃ… ER DET GRATIS Ã… ARRANGERE!
Alle arrangører av HalloVenn-Party har tilbakemeldinger på stor suksess!
Hva med å arrangere der du bor?
Lukk
SALGSBETINGSELSER NETTBUTIKK HALLOVENN.NO
Du må ha fylt 18 år for å handle i HalloVenn nettbutikk.
GENERELT
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra HalloVenn Norge AS til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Våre salgsbetingelser kan endre seg. Vi logger når vi endrer teksten i betingelsene og det er din kjøpsdato, kombinert med vår logg som bestemmer hvilke betingelser som gjaldt da du kjøpte produkter av oss.
Vi leverer kun til Norge, inkludert Svalbard.
HalloVenn Norge - AS står bak nettstedet www.hallovenn.no og nettbutikken www.hallovenn.no/web_store.php. Gjeldende for all vår virksomhet er norsk lov. Særlig relevant for din handel hos oss er: forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene for mer informasjon. Lovene krever i flere tilfeller at ting foregår skriftlig. Vi definerer epost, telefaks og vanlig brev som godkjent skriftlig kommunikasjon.
DEFINISJON AV SELGER OG KJØPER
Selger er: HalloVenn - Norge AS, org. nr. 996 403 289 MVA.
Kjøper er: Vedkommende som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende kjøpsvilkår omtalt som du, deg, din eller ditt.
PRISER OG LEVERING
Alle priser er oppgitt med moms. Moms spesifiseres under sluttsum i handlekurv. Frakt kommer i tillegg med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
Bestillinger som mottas innen kl. 14:00 på virkedager blir normalt sendt samme dag så sant varene er på lager.
Sendningene blir sendt med Posten/Bring og fremsendingstiden varierer med sendingsmåte.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra HalloVenn - Norge AS sin side, som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan HalloVenn - Norge AS endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
GJENNOMFØRING AV KJØP I VÅR NETTBUTIKK
For at du skal føle deg trygg på hvordan du handler i nettbutikken, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:
- Orienter deg i nettbutikken, les betingelsene.
- Velg produkter
- Registrer deg som kunde
- Sjekk handlekurven din grundig
- Kontroller at alle opplysninger er riktige
- Bekreft bestillingen
- Da bekrefter du samtidig at du er over 18 år.
- Du får ordrebekreftelse på epost
- Sjekk denne og gi tilbakemelding dersom du finner feil eller lurer på noe
- Dersom du ikke får automatisk ordrebekreftelse har ikke bestillingen din gått gjennom
- Om det skjer tar du kontakt på telefon 900 41 473 eller post@hallovenn.no
BESTILLINGS- OG AVTALEPROSESS
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11. Sammen med leveransen av varen vil du motta eget angrefristskjema.
Når vi mottar din bestilling, vil du få en automatisk tilsendt ordrebekreftelse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om denne er i overensstemmelse med bestillingen.
Er det avvik må du ta kontakt med oss umiddelbart på telefon 900 41 473 eller post@hallovenn.no
OPPLYSNINGER GITT I NETTBUTIKKEN
Vi tilstreber å gi deg så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i nettbutikken vår.
Dersom en vare er utsolgt vil du få melding om dette. Vi vil også informere om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Om du kansellerer en bestilling der betalingen er reservert i kortet ditt, vil denne reservasjonen i løpet av få dager bli slettet av nets (tidl. BBS) som er vår korttilbyder.
PRISER
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Er varen over 35 kg eller har en stor eller ukurrant form (eks plakater, sykkel), så vil frakt etterfaktureres.
I enkelte tilfelle, særlig ved ekspressendinger, vil frakten bli høyere enn i ordrebekreftelsen.
BETALING
Kjøpesummen kan kun gjøres opp gjennom betaling med debetkort eller kredittkort. Aksepterte betalingskort er Visa og MasterCard.
Ta kontakt med oss på telefon 900 41 473 eller post@hallovenn.no for eventuelt spesielle avtaler før du gjør selve bestillingen.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 200 + porto og returporto for gjeldende ordre. Dette for å dekke våre utlegg.
Ved manglende betaling av ordren, vil kravet, etter forutgående varsel og inkassovarsel, bli sendt til inkasso.
Ved inkasso påløper ekstragebyrer til inkassobyrå.
Purregebyr er for tiden kr. 60,00.(01.01.2013)
Om vi må sende inkassovarsel er samlet gebyr kr. 120,00
Rentesatsen for sen betaling er for tiden 8,50% (01.01.2013)
LEVERING OG FORSINKELSE
Levering av produktene skjer på den måte og på det sted som er angitt på ordrebekreftelsen.
HalloVenn - Norge AS har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
HalloVenn - Norge AS er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser som oppstår i forbindelse med Posten/Bring sin transport.
Dette er forhold som er utenfor vår kontroll.
UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE
Etter at du har mottatt produktene, skal du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Du gir oss omgående beskjed om det er mangler på telefon telefon 900 41 473 eller post@hallovenn.no
Da gir du oss muligheten til å ordne opp raskt.
REKLAMASJON - FORBRUKERKJØPSLOVEN AV 21. JUNI NR. 34 2002
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi HalloVenn - Norge AS melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært pr. epost.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:
- Holde kjøpesummen tilbake
- Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
- Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, §51)
- Kreve erstatning
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, §30.
Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med HalloVenn - Norge AS, betaler ikke HalloVenn - Norge AS disse utgiftene.
GARANTI
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
ANGRERETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok det og i samme emballasje.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.
PERSONOPPLYSNINGER
HalloVenn - Norge AS håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.
Kortnummer oppbevares ikke av HalloVenn Norge AS. Alle kortbetalinger behandles kryptert av NETS (tidl. BBS).
Vi bruker og krever en cookie/informasjonskapsel for å kunne registrere deg og gjennomføre en bestilling.
Vi tilbyr nyhetsbrev. Det er frivillig å motta disse, og du må abonnere på nyhetsbrevene. I forbindelse med at du handler hos oss hender det at vi sender deg en personlig epost med informasjon om mulighetene for å abonnere på nyhetsbrev. Det er også enkelt å melde seg av nyhetsbrevene.
HalloVenn - Norge AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler ikke slik informasjon med tredjepart.
HalloVenn - Norge AS ved daglig leder, Bjørnar Moen, er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.
SALGSPANT
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet. HalloVenn - Norge AS har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg.
KUNDENS PLIKTER
Den som er registrert som kunde hos HalloVenn - Norge AS, er ansvarlig for betaling av de ytelser HalloVenn - Norge AS leverer i henhold til nærværende vilkår.
Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, såfremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra HalloVenn - Norge AS sin side.
EKSTRAORDINÆRE FORHOLD
HalloVenn - Norge AS er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis HalloVenn - Norge AS godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor HalloVenn - Norge AS sin kontroll, og som HalloVenn - Norge AS ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
HalloVenn - Norge AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra HalloVenn - Norge AS sin side.
Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
ENDRING I VILKÃ…RENE
HalloVenn - Norge AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
FORCE MAJEURE
Er HalloVenn - Norge AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som naturkatastrofer, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er HalloVenn - Norge AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
FORBEHOLD
Vi tar forbehold om skrivefeil og prisendringer.
Bildene som er brukt på nettsider og i nettbutikken kan i enkelte tilfelle avvike noe fra varens utseende.
COPYRIGHT
Alt innhold på disse nettsidene er HalloVenn - Norge AS sin eiendom. Du kan ikke benytte innholdet eller kopiere det uten tillatelse fra HalloVenn - Norge AS. Dette gjelder bilder, layout og tekst.
Lukk
FRAKT OG LEVERINGSBETINGELSER HALLOVENN.NO
Diverse matvarer og noen andre produkter som leveres gjennom ASKO har fri frakt. Disse varene blir fritt tilkjørt. Se den enkelte vares varespesifikasjon for å se hvilke varer dette gjelder. For disse varene beregnes det ikke porto i handlekurven.
Andre varer sendes med Posten/Bring. Porto kalkuleres etter Postens gjeldende satser underveis i bestilingen og betales sammen med varene ved utsjekk av handlekurv.
Dersom varebestillingen går utover de maksimale mål for pakker, vil frakt faktureres i etterkant. Dette gjelder også ekspressendinger der prisene varierer enormt etter hvor pakken skal sendes. Tillegget vil her bli fakturert i etterkant.
HalloVenn - Norge AS kan ikke stilles til ansvar ved forsinkelser i postgangen. Dette er utenfor vår kontroll. Den eneste sendingen der Posten/Bring garanterer leveringstiden er Ekspress over natt.
BREV
- en brevsending kan ikke spores.
- dersom sendingen er under 2 kg, sender vi den som brev.
PAKKE
- inntil 35 kg
- ekstra gebyr for sendinger over 120 cm x 60 cm x 60 cm, frakt i sin helhet faktureres i etterkant
- maks 240 cm lengde
- fremsendingstid: Normalt 1-3 virkedager, enkelte steder opptil 5 virkedager.
- sendingen kan spores.
- sendinger til Svalbard har et ekstra tillegg på kr. 190,00 som faktureres i etterkant
LES MER
Mer informasjon om alle sendingstypene finner du på www.bring.no